čtvrtek 14. června 2012

Přírodní zákon lidského chování č. 1

Řiďte svůj život řízením svého času


Tři dny uběhly jako voda, čeká nás tedy povídání o řízení vašeho času. Říkáte si někdy: „Až jednou budu mít čas, chystám se na …“ nebo "Chtěl jsem to udělat, ale neměl jsem čas." Kolikrát za život vyslovíte tato nebo podobná slova? Hodně krát co? Většina z nás příležitostně pocítí touhu dát se do pořádku, uspořádat si všechny záležitosti ve svém životě, najít si čas na věci, o které skutečně stojíme.

Je důležité začít si pokládat otázku: „Proč dělám, co právě dělám? A je-li to to správné, jak to zefektivnit?“ Musíme si uvědomit, že pokud naše každodenní činnost nezačne odrážet naše nejhlubší osobní hodnoty, nedospějeme k vnitřnímu míru. (O hodnotách budeme hovořit v dalších článcích.) Je to o podstatě věcí, které děláme, ne kolik jich děláme.




Než začneme řídit svůj čas, řekněme si, co je to čas. Jedna z mála známých definic času hovoří o tom, že čas je rychlost pohybu částic v prostoru. Za stejný čas udělám dva kroky nebo pět kroků, napíšu 30 slov nebo 50 slov. Jak můžeme použít tento tip na praktickou aplikaci do našeho života. Když se ráno probudím a vím, že přestávám stíhat, udělám jednu věc. Zrychluji pohyb částic v prostoru. Zrychluji sebe, cestou na záchod zapnu konvici na čaj, zapnu si počítač a nahrávku k poslechu, vytáhnu z lednice ovoce, zeleninu, džus, máslo a udělám pět věcí, aby se posunuly dopředu. To jsou situace, jak získám čas.

Jak to udělat v práci. Nestíháte? Začněte mnohem rychleji hýbat částicemi v prostoru. Čím více začnete hýbat částicemi, sebou, lidmi, maily, odpověďmi, rozhodnutími, tím víc budete mít času.

U každé události můžete být buď příčinou, nebo efektem. Buď zapříčiníte, aby se věci děly, anebo se necháte unášet … já za to nemohu, to šéf mi dává tolik práce, to děti zlobili a tak jsem na ně musel křičet, oni mě opili, tak jsem řádil. Být příčinou je lepší, pak máte svůj život pod kontrolou.

"Vláda nad vlastním životem spočívá ve vládě nad časem a 
vláda nad časem souvisí s vládnou nad životními událostmi."
   

Jak jste na tom vy? Nestíháte? Vymyká se váš život kontrole? Zítra si povíme něco o tom jak začít kontrolovat životní události.



Žádné komentáře:

Okomentovat